XLclub.pun.pl

Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.


#1 2012-10-07 00:20:21

BoXeR

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-07-09
Posty: 25
Punktów :   

Gaźniki w XR 600 r

Witam

Czy w Xr 600 r w wersji z autodeko i 2 gaźnikami także trzeba je synchronizować tak na marginesie wydaje mi się ,że nie ponieważ ten motor to jedno cylindrowiec  a drugi gaźnik nie pracuje równo z pierwszym (tzn przepustnice nie otwierają się jednocześnie, drugi zaczyna się otwierać mniej więcej w połowie a na dodatek nie ma w nim nawet dyszy wolnych obrotów a jej miejsce jest oryginalnie zaślepione) A jeżeli okaże się ,że jednak synchronizacja jest potrzebna to czy istnieje jakaś technika synchronizacji gaźników bez użycia wakumetru.

Czy odbijająca kopka może być spowodowaną złą regulacja gaźników jeżeli tak to o ile śrubka od mieszanki powinna być wykręcona ?

Offline

#2 2012-10-07 11:56:59

motoandrzey

Moderator

Zarejestrowany: 2011-09-22
Posty: 123
Punktów :   
Motocykl: Xl 600R

Re: Gaźniki w XR 600 r

synchronizować nie trzeba ale masz w serwisówce opis jak ustawić luz na drugiej przepustnicy, żeby otwierała się w dobrym momencie.

Jak schodzi z obrotów ? Opornie czy szybko ?
Śruba powietrza powinna być wykręcona o 1 obrót i potem dokładna regulacja. Ja np. u siebie miałem nieoryginalna sprężynę i regulacja srubą nie dawała żadnych efektów, dopiero jak skróciłem tą sprężynkę zaczęła się jakaś reakcja.

Offline

#3 2012-10-07 12:14:17

BoXeR

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-07-09
Posty: 25
Punktów :   

Re: Gaźniki w XR 600 r

Czyli moja teoria była słuszna Z obrotów schodzi w miarę szybko ale przy odpalaniu odbija mu kopka a wyczytałem ze może to być wina gaźników wiec napisałem.

Jeżeli byłby ktoś tak miły i mi wypisał wszystkie przyczyny jakie powodują odbijanie kopki to był bym bardzo wdzięczny.

Ostatnio edytowany przez BoXeR (2012-10-07 15:12:58)

Offline

#4 2015-08-05 23:03:53

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Gaźniki w XR 600 r

Dla potomnych.
Odbijanie kopki związane jest ze zbyt wczesnym zapłonem
albo złymi fazami rozrządu.

Offline

#5 2015-08-06 23:06:40

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Gaźniki w XR 600 r

Mi raz przeszło przez myśl o synchro w 350 ale luknąłem na gaźniki.. gdzie jest wejście na rurki wakuometru? Z prawej jest ale z lewej nima. Czyli nima synchronizajcji.  Też moim zdaniem odbijanie to kwestia prądu a nie mieszanki.

Offline

#6 2015-08-09 16:08:25

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Gaźniki w XR 600 r

Nie chcę zakładać nowego tematu więc piszę w tym.
Jakie jest początkowe/wyjściowe do regulacji ustawienie (XL600R 87r. moc 27 KM)
śruby składu mieszanki biegu jałowego. Śruba jest wkręcana od dołu koło komory pływakowej
a nie z boku korpusu gaźnika. Motocykl ostatnio po wycieczce 2,5 tys km zaczął gasnąć na wolnych
obrotach. Okazało się, że jakiś poprzedni paprak zgubił podkładkę i oring uszczelniający przez co
gaznik łapał lewe powietrze. Najgorsze jest to, że nigdzie nie mogę znaleźć w katalogu tej podkładki
i oringu. Pozostaje chyba jedynie rzezba z ich dobieraniem.

Offline

#7 2015-08-09 21:20:44

 DzikiDzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-03
Posty: 126
Punktów :   
Motocykl: NE01+ND03, XJR.

Re: Gaźniki w XR 600 r

Niewiele pomogę bo sam jeszcze nie rozkminiałem działania gaźnika, ino gom rozbebrał i dał na mycie. Pamiętam, że w środku jest dysza, którą zamyka iglica w lewym gaźniku.  I ona nie była wkręcona do końca. Ja ją wstępnie dokręciłem, pewnie będę rozbierał.. Jak XLki gaźniki oddawałem do czyszczenia u mecha, to mi mówił, że by śrubę składu mieszanki czyli tą boczną z lewej u mnie odkręcić bodaj 3 obroty i dopiero regulować. Jeszczem nie wnikał. W wątku XR wrzuciłem manuala XR350 '85 obczaj dział fuel system, to podobe sprzęty, ona ma już pojedynczy gaźnik. Niestety chcąc know-how poznć, cza samemu wpatrywać się w skany serwisówek i tłumaczyć na piechotę dziwne terminy. Ale co się nauczysz to twoje.

Offline

#8 2015-08-09 22:31:02

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Gaźniki w XR 600 r

Nie można porównywać różnych gaźników jeśli się nie wie do końca co się reguluje paliwo czy
powietrze. Regulacje są zupełnie odwrotne. Z manuala wynika, że w moim reguluje się paliwem.
Tak, że ponawiam pytanie o wyjściowe ustawienie śruby składu mieszanki. Oczywiście dojdę do tego
metodą prób i błędów ale w ostatnim czasie nie bardzo mam czas na takie zabawy.

Offline

#9 2015-10-08 23:17:10

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Gaźniki w XR 600 r

Z obserwacji własnej i youtube wynika że ma być 3,5 obrotu (XL600R/87r) przy regulacji składu mieszanki śrubą dolną.

Offline

#10 2016-03-16 15:31:30

 Galar

Użytkownik

Skąd: W-wa
Zarejestrowany: 2015-08-04
Posty: 106
Punktów :   
Motocykl: XL600R, CRF 1000, MT16

Re: Gaźniki w XR 600 r

Po próbach i błędach wyszło, że śruba składu mieszanki wolnych obrotów (ta wkręcana od dołu) powinna być odkręcona o 2,5 obrotu. Co do poziomu paliwa i dyskusji ze sposobem jego ustawienia w temacie "coś się popsuło" doszedłem, że poziom mierzony od krawędzi komory pływakowej z uszczelką do tafli paliwa powinien wynosić 10 mm. Skąd takie ustalenia. Ano pojechałem sobie z tydzień temu na próbę spalania wyszło 4,2l/100 km przy około 90 km/h niby ok ale wciąż denerwowała mnie konieczność zagrzania oleju w silniku do 30-40 stopni aby mógł pracować równo bez ssania.
Rozebrałem ponownie gaźniki i okazało się, że w wiodącym gaźniku poziom jest nie 10, a 12 mm od krawędzi komory pływakowej. Ustawiłem na 10 mm. W drugim gaźniku poziom był dobry.
1. Motocykl dość szybko po uruchomieniu zaczyna pracować bez ssania i nie gaśnie przy hamowaniu.
2. Zużycie paliwa na tej samej trasie i podobnych warunkach 4 l/100 km
3. Świeca zamiast białej jak śnieg elektrody uzyskała barwę kawy z mlekiem.
4. Do w miarę dynamicznego poruszania się motocyklem wystarczy 1/4 obrotu manetki
5. a i jeszcze iglice ustawione w obu gaźnikach na drugi rowek od dołu

Ostatnio edytowany przez Galar (2016-04-10 12:05:32)

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.0net.pun.pl www.krejzolandiaa.pun.pl www.dejavu.pun.pl www.fairytail4fun.pun.pl www.zpsb-ekonomia.pun.pl