Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Odświerzam kotleta. XL 250R kończy się wałek rozrządu. Z tego co udało mi się dowiedzieć po przeczytaniu całego internetu świata dobra używka lepsza niż regeneracja. Co myślicie o tym...
http://www.ebay.de/itm/Nice-1983-Honda- … 2ed934f93a
Offline
Użytkownik
bikii napisał:
witam
mam problem mam do wymiany wałek rozrządu silnik pd03
i czy wałek z pd04 będzie do mnie pasował
z góry dziękuje
Oczywiście ze pasuje ja mam tak zrobione w swoim tylko ze odwrotnie do silnika pd04 zalozylem walek z pd03 wymiary sa taki same , tylko jest jedno ale, jezeli w swoim pd03 masz obrotomierz na linke ktora idzie z pokrywy zaworow do zegara to jak zalozysz z pd04 walek to obrotomierz nie bedzie ci dzialal , poniewaz walek z pd04 nie posiada takiej spirali do napedu linki obrotomierza dlatego linka sie nie bedzie obracac i obrotomierz rowniez stoi w miejscu , ale pozatym silnik bedzie chodził bezproblemowo
Offline
Mimo tymczasowego braku odp. nasunęło mi się jeszcze jedno - da się wymienić sam używany wałek bez uszczerbku na kulturze pracy i sprawności silnika czy może trzeba z dźwigienkami? Dodam jeszcze że silnik
MD-03 a wałek ma wyraźnie wytarte (zniekształcone) krzywki.
A i przepraszam za nachalność...
Offline
Użytkownik
Dźwigienki powinny być nie wytarte tzn. , w miejscu gdzie współpracują z wałkiem powinny mieć jednolitą powierzchnie bez głebokich przetarć , bez dołków . a co do kultury pracy silnika i mocy to juz zalezy od wałka rozrzadu bo wtedy jak juz krzywki są mocno zużyte to wałek nie jest już w stanie do konca otwierać zaworów dlatego w tym przypadku juz jest jakis spadek mocy napewno , najlepiej jest to sprawdzić poprzez manuala , poszukać jaki jest graniczny wymiar krzywek wałka rozrzadu jeżeli daleko do wymiaru granicznego ? to bedzie ok ,jeżeli ponizej? to tez pojezdzi ale bedzie troszke słabszy i z jakimś czasem ta moc bedzie spadać nie odczujesz tego , ale w przypadku jak zalozysz w bdb stanie wałek to wtedy zauwazysz roznice.
Offline
Gość
regeneracja wałka to droga zabawa taniej wyjdzie znalezienie używki w bdb stanie chociaz ciezko bo to juz wiekowe moto ale zawsze moze sie trafic , ja kiedys myslalem nad tym i udalem sie z tym pytaniem i walkiem do firmy polok w gliwicach i powiedzieli tak : wałki z motocykli podobno nie nadają sie do regeneracji , tzn mozna to zrobic ale zywotnosc takiego walka juz jest bardzo ograniczona dlatego z powodu duzej ilosci reklamacji nie robią tego . ale np firma swiatek w bydgoszczy podejmuje sie i dają nawet na to gwarancje . a z kolei dzwigienki to najprotszy sposob napawanie albo nowa w hondzie 180 zl , Taka mała rada :z doświadczenia wiem ze terminowa wymiana oleju (na nowy dobry olej oczywiscie) to przedluzenie zycia dzwigienkom , bo one najbardziej cierpią na tym jak sie o to nie dba , oraz bdb stan szczelnosci kanałow smarowania przy pompie (uszczelnienia gumowe przy pompie po odkreceniu pokrywy sprzegla wszystko je widac jak na dloni)
Dzięki Walek, rzeczowo i esencjonalnie. Szperam już dłuższy czas i naprawdę ciężko trafić coś dobrego w rozsądnej cenie, a właściwie ciężko znaleźć cokolwiek. Gdzieś czytałem że 250 i 500 to bliźniacze konstrukcje. Czy w takim razie można by przeszczepić...?
Wizualnie wyglądają tak samo choć nie trzymałem w ręku, a może większy proporcjonalnie do pojemności???
Offline