Pierwsze polskie forum Hondy Xl i XR.
Helo. w sobotę zakupiłem hondę XL 600r (1986r.) z rozwaloną elektryką. Mam pytanko co powinno do niej być wpięte Mam regulator napięcia , modulator, cewkę z przewodem i zostaje mi jeszcze dwa wolne piny które nie wiem do czego są. Oczywiście w hondzie nie ma iskry i za bardzo nie wiem od czego zacząć. Proszę o podpowiedź. Czy w XL-elce powinny być może dwa regulatory.
Offline
Panowie co to może być Honda XL 600 rocznik 83 .Jest taki problem po odpaleniu Hondzi i załączeniu swiateł przepala mi żarówkę przedniego reflektora ( niema żarówek z tyłu i kierunków) czyżby było jakieś za duże napięcie czy co ?
Offline
Moderator
Zapewne spalony regulator napięcia, który nie ogranicza właściwie prądu zasilającego żarówki.
Offline
Moderator
Już sam fakt, że pali żarówki wskazuje, iż jest on uszkodzony. Zawsze można podłączyć multimetr i zmierzyć napięcie z niego wychodzące. Myślę, że jeśli przekroczy 14,5V regulator bezwzględnie trzeba wymienić na sprawny.
Offline
Moderator
zobacz jeszcze czy pod siedzeniem nie rozpiął się jakiś przewód, spryskaj wszystkie połączenia kontakt sprayem i dopiero sprawdź napięcie
Offline
Moderator
40V? To jest prawie 2,4 raza za dużo niż powinno. Akumulator raz dwa się rozsypie. Musisz wymienić regulator.
Offline
Tak jest jak dodam gazu to jeszcze więcej pokazuje na woltomierzu .
Zrobiłem to tak , akumulator odłączyłem z przewodów i przyłożyłem woltomierz do tych przewodów na odpalonym silniku , jak dodawałem gazu to pokazywało od 40 do 80 wolt .
Czyli na pewno regulator walnięty ?
Offline
Moderator
Napięcie bez obciążenia- akumulatora zawsze będzie większe, ale nie aż tak. Regulator będzie do wymiany. Ale przed tym sprawdź stan połączeń a szczególnie masy. Potem podepnij akumulator i zmierz napięcie. Jak będzie takie jak podajesz to regulator będzie na pewno do wyrzucenia.
Offline